Tietoa klubista ja sen toiminnasta

Klubi-ilta

kuukauden kolmas maanantai klo 18:00 Hiukkavaaran talolla Tahtimarssi 3, 90670 Oulu

Klubin hallitus

kuukauden ensimmäinen maanantai Saarelalla klo 18:00

Klubihallitus toimikaudelle 2023-2024
PresidenttiSeppo Saarela
1. varapresidenttiJuha Veteläinenkoulutus GLT
2. varapresidenttiVille Kinnunenaktiviteetit ja varainhankinta GST
PastpresidenttiSeppo Heikkinenjäsenjohtaja GMT
SihteeriLeena Saarela
RahastonhoitajaAulikki Rautioaho
TiedotussihteeriPertti Oikarinen
KlubimestariMarja Hynninen

Klubin lyhyt esittely

Klubin perusti v. 1980  26 Myllyoja-Haapalehdon alueella asuvaa alle 40-vuotiasta miestä, jotka edustivat hyvin ammattijakaumaltaan voimakkaasti kasvavan  asuma-alueen väestöä.

Nykyisin klubi on yhteisklubi.

Omalla paikkakunnalla tuen kohteena ovat lapset, nuoret ja vanhukset sekä vähävaraiset lapsiperheet. Varoja kerätään  koulujen harrastestipendejä varten, alueellisesti heikompiosaisten tukemiseen ja maailmanlaajuisesti katastrofien helpottamiseen. Uusimpana kohteena on ollut Ukrainan sodan uhrien auttaminen.

Tässä muutamia klubin aktiviteetteja

Talvi-ilottelu

Klubin keskeinen aktiviteetti on erityisesti lapsille, nuorille ja lapsiperheille tarkoitettu Laskiaisilottelu Hovisuon urheilukeskuksessa ja seurakuntatalolla vuosittain Laskiaisen tienoilla.

Tapahtuma on järjestetty jo vuodesta 2016 alkaen. Ensi vuonna on suunnitelmissa järjestää tapahtuma entiseen tapaan entisestään tasoa ja monipuolisuutta nostaen. Kävijämäärät ovat kasvaneet vuosittain. Ensimmäisenä tapahtumavuonna osallistujia oli noin 300 ja vuonna 2023 jo noin 900.

Tapahtuman järjestävät päävastuullisina Oulujoen seurakunta, Tervapartio ja LC Oulu/Myllyoja-Haapalehto. Tapahtumaa ovat tukeneet myös alueen yrittäjät, jotkut ottaen vastuuta jopa osasta ohjelmaa.

Tule mukaan rakentamaan tapahtumaa ja kehittämään alueemme yhteisöllisyyttä!

Joulukuusien myynti

Joulukuusien myynti on vanhin ja perinteisin aktiviteettimme. Se aloitettiin jo 1980-luvulla ja se on siitä asti toteutettu joka vuosi.

Kuuset ostetaan pystykauppana metsään. Klubin jäsenet hoitavat kuuset metsästä kuljetuksineen Karvarinaukiolle ja myyvät ne sitten joulun alla asiakkaille. Palveluun kuuluu myös tarvittaessa joulukuusen kotiinkujetus. Asiakkaista myös monet ovat kanta-asiakkaita, jotka haluavat jouluksi "leijonakuusen".

Oheistuotteina on tarjolle valmistettu vuosittain erilaisia jouluisia tuotteita, kuten olkilyhteitä, jätkänkynttilöitä, havuseppeleitä jne.

Linnunpönttöjen myynti ukrainalaisten tueksi

Ajankohtaisena varainhankintatyönä kaudella 2022-2023  linnunpönttöjen valmistaminen ja myynti. Pönttöjä myytiin toimintakaudella toista sataa kpl ja niistä kertyneet varat yli tuhat euroa lahjoitettiin kokonaisuudessaan ukrainalaisten auttamiseen. Työtunteja pönttötalkoissa kertyi klubilaisille yhteensä 90.

Työ jatkuu tällä kaudella.

Kummilapsitoiminta

Klubilla on tähän mennessä ollut neljä kummilasta Sri Lankasta.

Myös jäsenillämme on neljä  henkilökohtaista kummilasta , joiden koulutuksen kustannukset on maksettu Lions-järjestön kautta. Yksi heistä on suorittanut tutkinnon yliopistossa.

Ohessa kummilapsemme Kasun Lakshitha. Kuva, jonka  Kasun lähetti meille kiitoskirjeessään 25.2.2015.

Lue lisää lionien kummilapsitoiminnasta